Totalt antall sidevisninger

tirsdag 29. desember 2009

Rødstrupe og brann...

Fikk besøk av Rødstrupen i dag,dvs den er her hver dag.
Den satt på det snøkledde gelenderet,og gjorde seg opp en mening om det var trygt å
hoppe ned å ta for seg av smulene etter kjøttmeisen.
Det å ta bilder gjennom vinduet er ikke like greit hver gang ,men det går nå på et vis.

Denne rødstrupen har blitt ganske tillitsfull etterhvert så den tolerer mannen med de hvite objektivene.

    Idyllen ble da etterhvert avbrutt,av en telefon om at det brenner  på et avfallsannlegg,ikke så langt unna der jeg bor.
Eide Miljøservice heter firmaet.Hvis du søker på det navnet,vil du få opp litt av hvert av opplysninger.
Navnet er etter min mening grundig misvisende.
Måtte selfølgelig bort der å ta noen bilder.Kunne godt tenkt meg å komme nærmere,men det var dette med sikkerhetsavstand  da.
Mye røyk blir det når et slik anlegg brenner,mye giftige gasser vil det også bli hvis det får utvikle seg.


Tror nok at brannvesenet gjør en god jobb og det hele kommer under kontroll.

1 kommentar:

Kjartan Trana sa...

Så ikke direkte miljøvennelig ut den røyken Tom. Greit bilde av brannen, slike hendelser som jeg driver å kjører etter i jobben min det der.

Så for meg var rødstrupen langt bedre å hvile øynene på i kveld!